Discussing :: Burnt Saucepans

#21

I made soup for a market... forgot about the pot, left it in my van for 3 days. There was just an inch of left overs. Anyway, rank as.Fruit flies all up in it's grill. Almost vomited as i got rid of it. Ugh. So i might try this. Cheers!~

#22

.........Just cost cutting saucepans are so damn expensive.Got you all talking tho....

#23

A little bit of salt as well can help get the dirt off too - with a good bit of elbow grease of course (just think of those muscles you'll have to show off in your buff boy tee over summer). Basically, anything slightly abrasive... a friend of ours uses jif and swears by it.. but I don't know what the W.H.O would say.. wash it well I guess!

#24

Hey I have never tried Jif wouldn't it stuff up your saucepan tho....being so abrasive?

#25

I have realized since writing this topic that the forum should be about James Bond,dining out,Bars and fashion.So just want to say in my defense a saucepan can be used as a weapon( I have had a few thrown at me over the years),a saucepan is used for the dining experience,You could use a saucepan to drink beer out of at the pub(admittedly not tried and tested.............Fashion not to sure on that one. If all fails maybe GF can open a Guys Home economics forum.....(Hey just a suggestion don't beat me up!!!)

#26

not a bad idea ( cough cough )

#27

Mate, throw the pans away and get yourself a BBQ geeza.


The pans are now in the Forums of decay..........


I you buried the pots in the grounds for a couple of months then dig them up, maybe the burn bit would have decomposed. Then you've still got your pots. lol

#28

.......Will have to try this when my new ones get burnt...Get the worms to clean them....!

#29

when I was flatting on my oe a long while ago in australia, when my friend would visit the first thing she would do was look in my rubbish bin for my pots as i was always burning them & chucking them in the bin as i did a good job of burning them. one time i nearly had a fire. they were cheap enough then to replace & I only bought the cheap ones anyway. nowadays I just burn my sons bacon & he thinks i only do that so i can eat it as yes i do like it a bit crispy & like the taste of burnt. lol!


....Been there many times

#30

....I just have to mention 1 of my new saucepans the handle has fallen off.Why don't they make decent saucepans today....Grrrrr

Latest discussions

Endorsed Events

  • SpringBreak FIJI SpringBreak FIJI

    Surrounded by nothing but tranquil water, SpringBreak Fiji brings together the best of everything

  • The Fijian Cup The Fijian Cup

    The Pacific Touch Rugby festival (Fijian Cup and Kava Cup) is underway on November 2, 2017 and with support from Touch Fiji and...

  • Rock Island VANUATU Rock Island VANUATU

    Rock Island is an all inclusive fully immersive travel experience which was brought into the music festival scene by The Rock and...

  • TourismHQ TourismHQ

    With seven years and growing under their belt; TourismHQ has established and continues to deliver on their extensive wealth of...

  • SPRING BREAK FIJI